Kompetencje i skład Rady Bibliotecznej
Kompetencje i skład Rady Bibliotecznej określają zapisy zawarte w § 9 Zarządzenia Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nr R.0211.71.2023, który stanowi Załącznik 3 do Regulaminu organizacyjnego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nr R.0211.14.2023 z dnia 28 lutego 2023 roku.
§9
Rada Biblioteczna jest organem opiniodawczym Rektora oraz organem doradczym dyrektora Biblioteki
Głównej w wykonywaniu zadań związanych z działalnością systemu biblioteczno-informacyjnego
Uczelni.
§10
Kadencja Rady Bibliotecznej rozpoczyna się 1 grudnia roku, w którym rozpoczyna się kadencja Rektora,
a kończący się 30 listopada roku, w którym upływa kadencja Rektora.
§11
W skład Rady Bibliotecznej wchodzą:
- Przewodniczący - wybrany przez Senat członek Senatu,
- jeden przedstawiciel każdego Kolegium wybrany przez Radę Kolegium,
- dyrektor Biblioteki Głównej i zastępca dyrektora,
- sekretarz naukowy,
- dwóch przedstawicieli Parlamentu Studenckiego,
- jeden przedstawiciel Samorządu Doktorantów,
- trzej przedstawiciele pracowników Biblioteki Głównej, wybrani w drodze głosowania spośród wcześniej zgłoszonych pracowników Biblioteki Głównej. Prawo do zgłaszania kandydatów oraz głosowania posiadają pracownicy Biblioteki Głównej.
§12
Wybór poszczególnych członków Rady Bibliotecznej, o których mowa w §11 pkt 1), 2), 7), dokonywany
jest w terminie do 15 listopada roku rozpoczęcia kadencji Rektora, a wybór przedstawicieli studentów
i doktorantów w terminie wynikającym z regulaminu samorządu studenckiego oraz samorządu
doktoranckiego, nie później niż do dnia wskazanego w §10 jako początek kadencji Rady Bibliotecznej
§13
Do kompetencji Rady Bibliotecznej należy opiniowanie spraw dotyczących organizacji i funkcjonowania
jednolitego systemu biblioteczno-informacyjnego, które zostaną przedstawione do opinii przez Rektora,
a w szczególności:
- zasad gromadzenia zbiorów bibliotecznych;
- spraw związanych z kierunkami działalności oraz rozwojem Biblioteki Głównej:
- sprawozdań dyrektora Biblioteki Głównej składanych Rektorowi;
- projektu planu rzeczowo-finansowego Biblioteki Głównej oraz sprawozdań z wykonania planu;
- propozycji obsady stanowiska dyrektora Biblioteki Główne.
§14
- W celu realizacji swoich zadań Rada Biblioteczna obraduje na posiedzeniach, które mogą się odbywać w sposób zdalny przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, zgodnie z zasadami określonymi w Statucie.
- Przewodniczący zwołuje posiedzenie zwyczajne z własnej inicjatywy lub na wniosek Rektora, dyrektora Biblioteki Głównej, lub co najmniej 2 członków Rady nie rzadziej niż dwa razy w roku.
- Przewodniczący może też, w ważnych przypadkach, zwoływać nadzwyczajne posiedzenia Rady Bibliotecznej.
- Zawiadomienie o posiedzeniu Rady Bibliotecznej, z wyjątkiem posiedzeń zwołanych w trybie nadzwyczajnym, powinno zawierać porządek obrad i zostać przesłane członkom co najmniej na tydzień przed posiedzeniem.
§15
- Rada Biblioteczna może powoływać ze swego składu stałe lub doraźne komisje doradcze w określonych przez Radę Biblioteczną sprawach.
- Do udziału w pracach Komisji mogą być także zapraszane osoby nie będące członkami Rady Bibliotecznej. Przewodniczący Komisji informuje Radę o pracach Komisji a po ich zakończeniu składa pisemne sprawozdanie.
§16
- Rada Biblioteczna podejmuje uchwały w głosowaniu jawnym, o ile nie dotyczą one spraw personalnych, które podejmowane są w głosowaniu tajnym. Przewodniczący, na wniosek co najmniej dwóch członków Rady obecnych na posiedzeniu, zarządza także głosowanie tajne w innych sprawach niż personalne.
- Uchwały Rady Bibliotecznej zapadają zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków Rady.
Skład Rady Bibliotecznej na kadencję 2021-2024:
- Przewodniczący: dr hab. Andrzej Jaki, prof. UEK
- Członkowie:
- Przedstawiciele kolegiów:
- dr hab. Joanna Dziadkowiec, prof. UEK
- dr hab. Andrzej Laskowski, prof. UEK
- dr Jolanta Loranc-Borkowska
- Przedstawiciele pracowników Biblioteki Głównej:
- mgr Kinga Filipiak
- mgr Bernadetta Gągulska
- mgr Katarzyna Ożóg
- Przedstawiciele Parlamentu Studenckiego:
- Mateusz Dobrakowski
- Arkadiusz Tomaszek
- Przedstawiciel Samorządu Doktorantów:
- mgr Magdalena Graca
- Dyrektor Biblioteki Głównej – mgr Urszula Cieraszewska
- Zastępca Dyrektora – mgr Danuta Domalewska
- Sekretarz Naukowy – mgr Aureliusz Potempa
- Przedstawiciel Kwestora – w razie wystąpienia potrzeby uczestnictwa
- Przedstawiciele kolegiów: